یزدفردا"مراسم بازگشایی مدارس و به صدا درآمدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی و جمعي از مدیران استان در محل دبیرستان شاهد شهید رمضان زاده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،" حجت الاسلام والمسلمین صدوقی" در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس گفت: ماه مهر ماه محبت، تعامل، همفکری و ماه آغاز سال تحصیلی در کشور ایران اسلامی است.
وی افزود: ماه مهر برای دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی، ماه استفاده از بهترین ایام و ساعات عمر انسان در راستای علم آموزی است .
امام جمعه یزد دوران جوانی را دوران تبلور استعداد و آزادی فکر بدون مشغولیت ذهنی دانست و به دانش آموزان یادآور شد که انسان می تواند با تلاش در راستای تحصیل علم و تهذیب نفس به موفقیت های دنیایی و اخروی دست پیدا کند.
استاندار یزد نیز در این مراسم تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید را گرامی داشت و افزود: جوانان باید تاریخ سراسر افتخار دفاع و انقلاب ایران اسلامی را مرور کنند تا با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام، شهداي والامقام به ویژه 36000 هزار شهید دانش آموز آشنا شوند.
وی پیوند عرصه های جهاد و شهادت با تعلیم و تربیت در آغاز سال تحصیلی جدید را تقارن و پیوندی مقدس دانست.
فلاح زاده با اشاره به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص دانش آموزان یزدی که می فرمایند:" دانش آموزان یزدی شایسته نخبه شدن هستند، خوش استعداد هستند، به خدا توکل می کنند، به ائمه(ع) متوسل می شوند و دین دارند" گفت: اولین دفتر نخبگان کشور در استان یزد راه اندازی شد كه تاکنون 300 نخبه جوان در استان شناسایی شده است.
وی برنامه ریزی تحصیلی، دقت لازم در یادگیری دروس، احترام به والدین و اساتید و معلمان، دقت در انتخاب دوست در دوران تحصیل و کسب آموزه ها و اخلاق دینی را به تمامی دانش آموزان توصیه کرد و رعایت این امور را موجب موفقیت و سربلندی آنان دانست.
استاندار یزد در پایان ضمن قدردانی و تشکر از مدیریت سازمان آموزش و پرورش در استان گفت: آموزش و پرورش بستر تربیت نخبگان جامعه، توسعه همه جانبه کشور، محل تربیت شهدای والامقام و علمای ربانی است.
در پایان این مراسم ضمن ارتباط تلفنی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد با مجتمع آموزشی تربیتی شهرستان صدوق، به صورت همزمان 63 مجتمع آموزشی تربیتی در سراسر استان افتتاح و بازگشایی شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا